Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:29

Nu har jag det

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Efter att har levt 25 år så har jag nu hittat receptet för ett lite lyckligare liv. Sömnen. Nu kanske ni tycker att det här låter simpelt men det tog mig som sagt 25 år att komma fram till detta. Jag inser att de timmar som man kan få på kvällen för att man vill kolla på nåt extra tv-program eller bara ha lite mer vaken fritid inte är värd tröttheten man får stå ut med dagen efter. Jag hatar nämligen att vara trött. Nu försöker jag sova mellan 8-10 timmar per natt och då känns det som att livet har massa möjligheter, jag kan njuta av att gå till jobbet och jag gillar att leva. Sover jag mindre än 8 timmar så är det enda jag kan tänka på när jag ska få gå och sova igen. Ja ni hör ju hur simpelt det är men det är sant att jag har kommit på detta nu. Tänk att mina föräldrar hade rätt om att det inte alls är roligare att göra saker på nätterna utan då ska man sova. Är jag uppe för länge nån natt så tycker jag nästan att dagen efter blir helt förstörd eftersom tröttheten tar över, nä tacka vet jag att vara pigg! Låter som tant Emma talar men jag kan gärna vara tant, en pigg tant :)

Lägger man dessutom till regelbunden mat och träning så kan det inte gå fel :)

0 kommentarer:

Subscribe