Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

09:04

Upp och ner i livet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Igår åkte jag med Eriks släkt upp till Härnösand för att gå på begravning för Eriks morbror. Begravningar är ju inte kul, jag tycker det är så jobbigt att se alla andra så ledsna. Själva begravningen i kyrkan var väldigt fin, samtidigt som det var en mycket ledsen stämning. Sedan var det dax för minnesstund med fika, då blir det genast lite positivare när folk får berätta sina roliga minnen som de haft tillsammans med den avlidne. Man minns personen på ett mycket positivt sätt och jag tror att alla hade en skönare känsla efteråt. Liksom en glädje över personens liv istället för sorgen över döden om ni förstår vad jag menar.

I bilen på vägen hem så pratade vi om att även om det är jobbigt med begravningar så kan det vara bra att ta sig iväg.

Jag är glad att jag följde med för att stötta Erik för det är vad jag vill att han ska göra den dagen någon i min närhet dör. "Dela glädje och sorg" säger man ju när man gifter sig...

0 kommentarer:

Subscribe