Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:48

Den nya prinsessan

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag är rojalist! Jag fick ett antal tårar i ögonen när jag hörde att Sveriges nya tronarvinge fötts. Eller det som berörde mig mest var när Daniel Westling höll presskonferens och meddela att prinsessan fötts, han var så stolt och glad!

Något som känns så typiskt svenskt i dessa dagar är alla som börjar gnälla om att det inte är nåt speciellt med det där barnet, alla barn är lika värdefulla (ja det är de såklart!), det har fötts många andra barn som inte fått någon uppmärksamhet alls och är prinsar/prinsessor för sina föräldrar, jajajaja. Det är klart att alla barn är speciella men alla är inte Sveriges prinsessa! Jag tycker det är härligt med det här barnet!

Nu väntar jag med spänning på att få höra namnet, jag satsar på/hoppas på : Lovisa Ingrid Kristina Desiree

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Vad fick du Lovisa ifrån?
Desire tror jag med. Jag tror på nåt namn i likhet med Lillian och jag tror på ett namn från Westlingsfamiljen.

Har funderat på Margareta eftersom det är ett drottningnamn.

Kanske får Renate vara med....

Men tilltalsnamn? Sibylla? Nä

Svårt

Tessans matte sa...

NU med lite forskning bakom så förstår jag Lovisa.....

Men varför inte Sofia eller Teresia - har tydligen funnits i släkten det oxå

Men jag förstår din tanke. Namnen kommer vara hämtade från gångna generationer med en kronprinsessa som Viktoria som gillar traditioner.

Du har kanske rätt

Subscribe