Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:55

Starten av lchf

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Vad roligt att höra ifrån folk jag känner att lchf är bra och fungerar. Jag mår som jag trodde efter två dagar utan socker och kolhydrater. Fettet står mig upp halsen och det känns som att jag vill kräkas mest hela tiden, jag är grymt trött och huvudet fungerar sakta. Men det är inte så konstigt med tanke på att jag har så gott som levt på kh och socker. Det sägs att suget efter socker kommer försvinna och jag längtar grymt mycket efter den dagen jag inte känner suget efter godis, jag minns inte när det hände senast. Idag när jag var hos syrran så bakades det pepparkakor, det var en prövning! Pepparkaksdeg kan vara nåt av det godaste som finns, men jag åt ingenting (mycket stolt).

Fortfarande finns motivationen och vi fortsätter kämpa på. Självklart blir det extra motiverande när både jag och Erik stöttar varandra. Dagens mat bestod utav flygande jakob, grönsaker och riven blomkål, faktiskt grymt gott med blomkålen till. Imorrn ska Erik laga blomkålsgratäng och kassler medan jag är och jobbar. Det såg väldigt gott på receptet iaf så det ska bli spännande att prova.

1 kommentarer:

maria sa...

Hur kommer ni klara julen?

Subscribe