Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:26

Lchf

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Både jag och Erik har nu samlat på oss några extra kilon, jag vill kalla det för kärlekskilon eftersom det låter iaf lite mysigt. Men vi har helt enkelt slarvat med maten och minskat drastiskt på träningen så vi får skylla oss själva. Men i helgen så kom Erik hem och undrade om vi inte skulle ge lchf chansen. Jag funderade ett tag men vi bestämd oss för att det är värt ett försök iaf. Det som känns bra med lchf är att vi inte behöver vara hungriga p.g.a. någon bantning, det behöver inte vara en diet som man håller på med en kort stund utan man kan se det mer som en livsstil och den sista fördelen är att man inte behöver bli orkeslös utan man kan träna riktigt bra på det. Jag vet nämligen att den svenska skidskytten Björn Ferry äter lchf mat och kan han träna på elitnivå så vi ska nog klara av våra löpturer oxå.

Vi ska alltså ta bort socker och kolhydrater och äta protein och fett, om jag ska förklara det enkelt. Jag är övertygad om att jag till en början kommer bli arg och konstig av att inte äta kolhydrater och socker som jag älskar så mycket!

Tycka vad man vill om sånt här men vi tycker att det är värt ett försök och mår vi inte bra så slutar vi såklart med det. Jag kan ju försöka uppdatera om hur det går i fall att någon skulle vara intresserad :)

4 kommentarer:

maria sa...

Vad är skillnaden mellan LCHF och GI?

Tessans matte sa...

Lycka till, kanske det här är melodin för er... det gäller att hitta det som passar för en själv.

Blir bra det där....

Johanna Granmyr sa...

Jag gick ner 15 kg med Lchf.Det passade mig perfekt att äta efter det och så mådde jag bra.Så Lchf kan jag starkt rekommendera.

Viktoria sa...

lchf är grymt, ni kommer känna er såå pigga, man känner sig som en supermänniska som orkar hur mycket som helst :) Rekommenderar dig att kickstarta med att läsa Bitten Jonssons bok Sockerbomben (om du inte redan läst den vill säga), man mår så sjukt illa och blir så pepp!!
Lycka till!

Subscribe