Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:16

otrevligt folk

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

nåt av det värsta jag vet är allmänt otrevliga människor. jag fattar inte varför folk måste vara otrevliga och sura. jag jobbade idag och de allra flesta kunderna var trevliga, men det kom en som jag blev så grymt irriterad på. jag står där och försöker göra mitt bästa, det är klart att jag vill ha nöjda kunder och jobbar alltid utifrån det. men vissa verkar tro att jag jobbar i affär för att göra livet surt för de. innan jag ens har gjort något så ska det hackas och klankas ner. jag blir så störd av det. jag kanske hade 150 nöjda kunder idag men just denna person fick mig att bli sur. jag måste lära mig att bli mer som en anka, skaffa en fjäderskrud som allt rinner av ifrån :)

förresten så är min bil lagad nu så jag ska försöka ta mig till besiktningen och se om den blir godkänd. i så fall så kommer jag undan mycket billigare än jag trodde.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Synd att en människa ska få förstöra en dag.

Man borde rikta in sig på de som är "bra" kunder och låta de vara i tankarna men så blir det ändå den där kunden som det var nåt med som man inte gillade.

Man kan ju inte direkt be den fara och flyga men det är det man vill när man står där och nästan mjäkar med.

Jag tyckte att Micke var cool när en kund klagade på sortimentet och sa att den skulle börja handla på konsum istället - jaha ska du det sa bara Micke.

Jag skulle ha försökt att förklara fördelarna med sortimentet som vi har i förhållande med konsum och bla bla bla, men jag tror Mickes taktik vinner i längden.

Gubben kunde ju inte vara sur på en som lojt bara stod där och tog emot och inte gav honom nåt mer på benen.

Men man vill ryta.

Tänk på alla du gjort glad och nöjd under dagen och tänk att det finns idioter överallt.

Jag skulle ju ringa......gör det kanske imorgon, om jag kommer ihåg förstås.

Annars ska jag till byn på onsdag och umgås med Anna och Molly - kommer du dit och fikar? Jag köper med nåt!!
Planerna är att jag ska på Erikshjälpen först och de öppnar 12 så jag sa halv ett ett till Anna.

Kramis

Subscribe