Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

09:26

härlig tv-kväll

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

hade sett fram emot att titta på The Mentalist kl 21 igår men undrade vad jag skulle roa mig med fram tills dess. men det ordnade sig för jag råkade snubbla över en dokumentär som hette Kören-Killar kan sjunga. för ett tag sen hade det tydligen gått ett avsnitt som hette Kören-Killar sjunger inte. det handlade alltså om en idrottsskola i england där det endast går pojkar, en ung kille som jobbar med musik bestämde sig för att han skulle få den till en sångskola. han ville visa att det är helt okej att sjunga. han jobbade mycket i motvind men jag blev så glad av att se att han inte gav sig, det var viktigt för honom att alla skulle tro att de kunde vara med. han trodde på killar som aldrig hade trott att de skulle kunna sjunga eller vara med i en kör. jag tycker att han hade helt rätt taktik när han fick lärarna att ställa upp och bilda en egen kör. de mest inflytelserika idrottslärare var även med och sjöng. hela hans projekt slutade med att kören på cirka 100 pojkar fick komma till royal albert hall och sjunga för 5 tusen personer. då grät jag floder! det var grymt bra!

Körledaren Gareth Malone som gjorde ett fantastiskt arbete.

sedan när jag hade torkat tårarna så började The Mentalist som hade lovats genom reklamen att vara ett avsnitt man absolut inte fick missa. Och jag kan hålla med, det var det bästa programmet jag sett i hela den serien! mördaren som för några år sedan mördade huvudpersonens fru och barn återvänder och börjar mörda igen, man blir så frustrerad att han alltid ligger steget före.. jag måste se nästa avsnitt och hoppas att de får fast honom.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Ja visst var/är han duktig han som får grabbarna att sjunga. Såg några program med honom förr när han kämpade med killar och vissa av dem skulle sjunga solo på royal albert hall. Han fick till och med rapparna i kören - alla var med.

Det som gällde var framåt anda mer än sångröst. Förutom för solisterna förstås.

sån ung dirigent eller musiker eller vad han nu är men så bra.

Subscribe