Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:35

tenta

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Såhär lyder min tentauppgift:

Du ska skriva en text som diskuterar skolans värdegrund och knyter an till olika perspektiv på kön och etnicitet som presenterats i kurslitteraturen. Du ska genom texten visa att du kan redogöra för förskolan/skolans samhällsuppdrag med avseende på värdegrunden och problematisera detta mot bakgrund av kurslitteraturen. Uppgiften examinerar på så sätt både dina kunskaper av förskolans/skolans samhällsuppdrag och dina kunskaper om de vetenskapliga perspektiv som presenterats i kursen.


Steg ett är ju att förstå uppgiften. sen är det bara att börja bajsa ord, jag ska klämma ur mig 2-3 tusen ord under dess 3 dagar. just nu är jag uppe i 253, så jag tycker det ser lovande ut med tanke på att jag bara pluggat i 2 timmar. Tycker nog att det finns hopp att jag blir klar innan maxtiden på fredag 17.00. det skulle sitta fint för min del eftersom jag har en predikan att skriva inför söndagens gudstjänst, plus att jag jobbar på lördag...

ööh say what?!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det hjälper alltid att först och främst bestämma sig för en tes när man skriver uppsats, och därefter knyta an till och stötta denna tes med varje följande stycke. Annars blir det lätt hoppigt i strukturen. Du har säkert koll, men tips brukar alltid hjälpa ;)

Ajustja, haha på bilden :D

Tessans matte sa...

Det här med tentan verkar gått dig åt huvudet......

Subscribe