Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:25

det goda samtalet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

när jag gick på bibelskola så hade jag en lärare som brukade prata om det goda samtalet, att det inte finns nåt bättre än att sitta ner och prata om viktiga saker. idag hade jag ett sånt samtal.

efter att alla lektioner var slut för dagen så började jag och min handledare att prata om massa saker rörande läraryrket. vi gick igenom en hel del och jag fick chansen att fråga saker som jag funderat över dom senaste dagarna. det var alltså inget inplanerat samtal utan det var spontant och betydde mycket för mig. jag lärde mig massor av saker och jag hoppas att samtalet även var givande för honom.

jag tror att jag oxå är en sucker av "det goda samtalet".

0 kommentarer:

Subscribe