Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

14:49

städning på gång

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |


snälla nån ge mig ett ordningssinne, ett litet uns av pedantiskt beteende! det är städ- och diskdax och jag tittar omkring mig och det ser ut som om en mindre atombomb har exploderat i mitt hem. hjälp! jag blir galen på att det blir såhär varje gång innan jag är så illa tvungen att städa. om två timmar kommer mina kära inneboenden igen och jag städar enbart för att jag skäms för mitt kaos. om jag inte får främmande så skjuter jag bara upp städandet, nu har jag skjutit upp i säkert två veckor.

om du min blivande man, min bättre hälft läser det här (man vet ju aldrig vem som kikar in i bloggen) så lovar jag att jag ska försöka bättra mig. det kanske blir bättre med åren och när man är två :) tappa inte hoppet.. ps. jag tycker att det är kul att baka, det är väl ett plus iaf ;)

2 kommentarer:

Livet med RDW. sa...

hahah jag fattar precis hur du känner. :P Men mitt tips är att plocka lite i taget och diska direkt efter man ätit så blir de ingen disk :P Och torka av det på en gång och ställa in i skåpet.. tråkigt till tusen. Meeen det mest effektiva sättet ^^

emma sa...

tack för tipset, men det är precis vad jag bestämmer mig för varje gång jag har haft ett sånt här diskberg :)
det funkar några dagar sen är jag tillbaka på ruta ett igen :)

Subscribe