Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:16

jag lagar mat

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

det håller i sig och jag är duktig och lagar mat. idag gjordes korvstroganoff. jag känner mig stolt och bra när jag lagar mat. jag har bara ett litet problem, jag misslyckas ofta. dagens misslyckande bestod av att det blev alldeles för starkt, jag trodde halsen skulle brinna upp. skam den som ger sig det är bara att fortsätta. jag får påminna mig om att jag faktiskt bjudit folk på mat som uppskattat mina kokkonster. jag hoppas john kan komma hem till mig och äta snart igen för han uppmuntrade mitt matlagande.

hoppas jag lyckades få i mig tillräckligt med mat för ikväll bär det av till bollnäs för en derbymatch mot Hällbo. mitt finger gör hyfsat ont fortfarande men jag kör på ändå.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Bra att du lagar mat. DEt där med kryddningen kommer.....tror jag i alla fall men jag misslyckas oxå ibland trots att jag lagat mat sen innan du föddes.

Lycka till ikväll!

Subscribe