Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:56

det senaste dygnet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

mycket händer hela tiden. det var seriepremiär och den avslutades med vinst, 22-21.

sedan var det myskväll med mina inneboenden therese och henrik. somnade vid 01.30 och vaknade 03.08 av ett ljud som lät som en flaska eller ett fönster som gick sönder. alla vi tre vaknar men jag tänkte bara att det var nån som förstörde en flaska. men therese flyger upp ur sägen och ut genom min dörr. där finner hon blodspår på loftgången fram till min grannes dörr. therese beslutar sig efter ett tag att gå in till honom. där finner hon mer blod och min granne med en trasig hand. hon beslutar sig för att skjutsa in honom till akuten. så när hon berättar det känner jag att det är ju inte mer än rätt att jag oxå följer med. så jag, therese och två rätt så berusade killar åker in på akuten för att sy ihop hans hand. det blev 11 stygn innan det var färdigt. det var verkligen ett bra beslut av therese och jag beundrar hennes mod att ta tag i situationen. det kändes rätt att hjälpa i den situationen. så vid 6 somnade jag om.

kl 10 imorse var det dax att kliva upp igen eftersom jag var tvungen att gå på gudstjänst. väl på gudstjänsten skulle det offentliggöras att jag ska sluta på jobbet, jag slutar till nyår. så nu offentliggör jag det här oxå.

så det var alltså mitt senaste dygn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Whaaat?

Bara så där i förbigående nämner du att du ska sluta till nyår?
Hur kommer det sig?

Förklara för faster nu eller så tar vi det när vi träffas.......

Tur att ni fick iväg den där killen så han fick sys... tveksamt om jag skulle ha vågat mig ut och kollat........starkt av den där therese.. Jag skulle kanske inte ens ha vaknat - är ju så svårväckt när jag väl har somnat...

Kramis
Faster

Faster

Bella sa...

Ja, varför ska du sluta till nyår? :O

Subscribe