Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

16:17

Avsiktsförklaringen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

klar majoritet både i mission och pingst kryssade i JA, ja för att gå vidare i det här med samgående. dagens möte var otroligt bra! hade först vanlig gudstjänst och sedan församlingsmöte. dock tråkigt att det fortfarande är några personer som är emot det hela, men jag tycker ändå att det var en hjärtlig stämning. vi är många som är glada över det här nu och hoppas att det ska bli en rejäl nystart för oss kristna i alfta.

svar till faster: en mycke bra fråga vad som skiljer missionarna mot pingstarna, tror det är många som undrar det. tyvärr så är jag inte så påläst om svensk kyrkohistoria så jag berättar vad jag tror och har för mig att jag hört.

missionskyrkan har båda barndop och vuxendop, men har i alfta är det mest vuxendop som praktiseras. så där skiljer vi oss inte speciellt mycke. sen så var det väl så att det var större skillnad förr i tiden, man säger att pingstkyrkan flödar mer i anden. att man praktiserar tungotal och profetior mera, men jag är inte säker på att det skiljer längre. det var väl och är ofta än idag mer fart i pingstkyrkan. men här i alfta är det nästan ingen skillnad och det är mycke därför det är helt onödigt att vara två församlingar här i vårt lilla samhälle.

2 kommentarer:

Aras sa...

Vad kul att det funderas på att slås ihop! Jag är numera missionare, och jag älskar det ! Man behöver inte vara torris för att vara missionare ;) Men tror, som du säger, inte att det är så stora skillnader mellan mission o pingst längre, att det mer var förr. Så kul att det går frammåt i utvecklingen, lycka till! :)

Anonym sa...

Tack för förklaringen.

Jag tror jag förstår vad du menar och jag tror att det är bra för er att ni går ihop.

Ni har ju gått över gränserna förut i alla fall ungdomarna om jag nu har förstått rätt.

Faster

Subscribe