Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:22

17/5

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

som sagt så blev kvällen igår riktigt bra. praise explosion var mer explosionartat än vanligt, stämningen var på topp. tyvärr var jag tvungen att lämna när det kändes som att det bästa skulle börja. fick sedan höra av en kompis som var där att jag faktiskt missade det bästa. kändes inte kul eftersom jag vill vara med där det händer saker.

men jag å Ahl drog iaf iväg till syrran för eurovision och det var inte så illa pinkat det heller. rätt låt vann! och även där var stämningen på topp. skulle vilja vara i norge idag, 17 maj- nationaldag och vinst i eurovision. that´s the place to be tror jag..

men men nu är jag i alfta och nyfiken på mötet som ligger framför på kyrkan. ska ha församlingsmöte där vi ska ta ställning till en avsiktsförklaring, alltså om vi ska gå vidare med att slå ihop missionskyrkan och pingstkyrkan här i alfta. otroligt spännande tycker jag! så en rapport om stämningen och beslutet kommer senare idag...

2 kommentarer:

maria sa...

Åh det var idag det! Uppdatera på en gång när du kommer hem!

Anonym sa...

Tjenare Emma,

nyfiken som jag är och med dålig koll vill jag fråga:

- Vad är det som skiljer missionarna och pingstvännerna från början?

- Borde väl vara rätt lika tro, eller? Båda har väl vuxendop?

- Men nåt borde väl skilja för annars skulle de väl haft en gemensam församling från början?

Från en frågvis faster.

Subscribe