Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

14:23

uppmuntran, 21/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

på cellgruppen pratade vi om vilka möjligheter vi har i den tiden vi lever att sprida budskapet om Jesus. genom mobiltelefoner och internet kan vi kontakta vem som helst när som helst. vi kan ge varandra uppmuntran som får betyda massor.

kl 08.40 imorse fick jag ett sms av en person i församlingen som var en uppmuntran för mig. bara att den här personen tänkt på mig och tagit sig tid och skicka det här till mig. det var ett enkelt kort sms, men oj vad det betydde mycke för mig!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vi pratade om dej idag =) Jag var på kyrkan och målade idag och då lyckades jag hamna mitt förmidagsfikat med pastorn, helena och ida =)..så då pratade vi om dej lite.. och helena och ida berömde dej att du är så duktig på det du gör. och så pratade vi om att du är så bra på att predika, och att prata inför folk överhuvetaget. Du är bra emma!

Anders Branderud sa...

Hej!
Du skriver: ” på cellgruppen pratade vi om vilka möjligheter vi har i den tiden vi lever att sprida budskapet om Jesus. genom mobiltelefoner och internet kan vi kontakta vem som helst när som helst. ”

Jag vill kommentera om det.

Först och främst:
[Att skilja åt] Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i Torah [”Moseböckerna”] och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i Torah icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i Torah. [not 2]

Alltså om man vill följa den historiska Ribi Yehoshua så måste man praktisera direktiven i Torah, inkl. att inte äta fläsk och att inte predika ”evangelium” [not 1]. Om man inte praktiserar Torah breder man inte ut Skaparens rike. Så varför sprida ett budskap till det som strider mot det som den historiske Messias undervisade??

Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i Torah – och leder en i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!

Not 1: http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html
Not 2: Uttalandena bevisade på Netzarims hemsida – se länk i högermenyn på min blogg i not 1.

Subscribe