Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

23:20

tonårsliv

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

en serie jag följer på svt just nu är tonårsliv. det är en serie som handlar om tre 18 åriga tjejer. en har precis fått barn, en har en alkoliserad pappa och den tredje har anorexia. kvällens program berörde mig.

joanna med sina ätstörningar fick mitt hjärta att klappa lite extra hårt för ungdomar. tänk att man kan bli så fast i dåliga tankar. hon blev tillsagd att äta frukost varje dag och fick otrolig ångest över en knäckemacka med keso. hon blir knappast fet av det men man såg hur dåligt hon mådde av det. hon höll nästan på att få en panikattack p.g.a. att äta en hårdmacka. uscha så fast.

nästa som grep tag i mig var cecilia som berättade om sin uppväxt med en alkoliserad pappa. en pappa som svikit flera gånger men som hon förlåter hela tiden. och när journalisten frågar vad hon sa till hennes kompis när det var som värst hemma svarar hon att hon alltid sa att allt var bra. det grep tag i mig.

man har ingen aning om vad människor går igenom, man har ingen aning om vad människor tänker och känner. vi kan få en liten aning genom att titta på den här serien, jag tror absolut inte att detta är extrema fall utan det här finns runt omkring oss överallt tror jag.

jag vill hjälpa till!

0 kommentarer:

Subscribe