Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:41

21/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag har jag gjort två saker som inte hör till vanligheten.
-jag har lagat god mat helt själv.
-jag har sagt nej till en försäljare.

- händelse nummer ett. jag slog alltså till å gjorde ett försök till att laga mat. det händer inte varje dag och jag brukar inte ha några höga förväntningar när jag väl gör det. men maten blev god. jag stekte strimlat fläskkött och vatttenkastanjer. blandade i kokosmjölk, creme fraiche, vatten och tikka masala kryddblanding. och åt detta tillsammans med ris. helt okej!

- händelse nummer två. jag höll precis på att byta om för att gå ut på promenad när det ringde på dörren, var bara tur att jag inte var naken. utanför dörren står nån brandskyddsmänniska som tydligen ska kolla min brandsäkerhet. så han vill se min brandvarnare.hehe, finns ej. men innan jag vet ordet av det så står han i mitt vardagsrum och vill bara titta på min brandsläckare oxå. hehe, finns ej. då börjar han vilja sälja en brandsläckare till mig. som bara kostar 369 kr per år. men hallå jag vill inte tänkte jag. jag hann tänka flera gånger att det här klarar jag mig aldrig ur. för han lindade mig runt sitt lillfinger. var charmig, bytte ämne till det han märkte att jag intresserade mig för, försökte bli mer lika mig, ja han var helt enkelt duktig. jag hann analysera honom lite och kom fram till att han var en duktig försäljare. jAag drog ett djupt andetag och lyckades säga nej! jag kände sån seger! :)

0 kommentarer:

Subscribe