Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

00:40

29/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag får bevis om och om igen. jag är inte ensam. när jag som bäst behöver det så hör det av sig folk som bryr sig. jag tror att han där uppe har en otrolig omsorg om mig.

idag bestämde jag ju mig för att åka till jönköping i helgen åsså snackar jag med en go vän där nere om att vi ska minsann ses å hinna prata när jag kommer. han är fantastisk och en sån vän jag behöver. och sofie som jag ska bo hos öppnar alltid sitt hem för mig och får mig att känna mig som hemma i den underbara staden.

ikväll fick jag mig en glad överraskning. telefonen ringde och numret tillhörde min föredetta bibelskolelärare Magnus. han var föreståndare och lärare på den första bibelskolan jag gick. han har alltid ställt upp för mig men jag tänkte att när det kommer nya elever och nya klasser så kanske det inte finns tid för gamlingar som mig. men jag har stort förtroende för honom och för ungefär 2 månader sedan skickade jag ett mail till honom där jag uttryckte stor frustration över massa saker. han svarade men han inte ge så mycke goda råd eftersom de var på den årliga resan i Afrika. sen har tiden gått och jag har tänkt att jag kanske skulle höra av mig igen. men så ringer han ikväll å säger att han har tänkt på mig och det jag skrev. det kändes så underbart att jag inte bara var nån gammal elev som har gått ut och sedan får klara mig själv. nä han bryr sig om mig! vi hade ett hyfsat långt samtal där han fick lyssna på mig och sedan ge goda råd. det var ett sånt härligt samtal och jag blev peppad. eftersom jag ska ner till jönköping i helgen så ska vi försöka hinna ta en fika och fortsätta prata lite.

på vilken annan skola får man en sån här kontakt med sina lärare. det är verkligen genuint intresse för elevernas välmående på bibelskolor och jag vet att skulle jag hamna i trubbel eller må riktigt dåligt så skulle jag alltid vara välkommen hem till Magnus och hans fru.

nu är det dax att sova, en glad, lättad, lugn och förväntansfull emma är det som lägger huvudet på kudden.

1 kommentarer:

Anonym sa...

hej å va bra du är glad och lättad:) har tänkt på de å fått en känsla att du inte har mått så bra å så och har bet för dej å så:)

hoppas du får ladda om batterierna i Jönköping så att du kommer med härliga idéer å så:)/ Fredrik från långhed;P

Subscribe