Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

14:51

besök hos doktorn

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

så idag hade jag min tid hos doktorn för att kolla halsen som jag har massa problem med. jag har körtelfeber för 1,5 år sedan och efter det så fick jag problem. körtlarna i halsen har inte gått ner, på den ena sidan känns det som en pingisboll. det värker mer eller mindre hela tiden och när jag idrottar får jag svårt att andas pga massa slem. den senaste tiden har jag haft extra ont och har därför tagit mig i kragen å skaffat mig en tid hos doktorn.

så ungefär det här kom doktorn fram till: jag har kroniskt svällda körtlar som förvärras av att jag sover med öppen mun och blir därför uttorkad i mun och hals. att jag sover med öppen mun verkar bero på att jag har en sned näsvägg. what?! det var nåt nytt... den sneda näsväggen gör iaf att jag inte kan andas som man ska genom näsan.
jag fick ta tempen, halsprover och så tog de blod ifrån mig. men tydligen visade det inte på någon infektion som kunde botas med antibiotika. utan det doktorn ordinerade var att försöka göra nåt åt andningen i näsan, typ saltlösning. sen skrev han ner på ett papper två saker som jag kunde fråga om de hade på apoteket, men väl på apoteket så förstod de inte vad det var för läkemedel. så ingen hjälp därifrån.

köpte iaf med mig saltlösning för näsan. sen så har jag inhandlat lysterine för att skölja munnen och döda eventuella bakterier som kan störa. och jag ska dricka kamomillte, hjälper det inte så skulle jag komma tebax om två veckor. jag tror redan nu att jag vet svaret, troligen så hjälper det inte. för mina irriterande svullna körtlar som varit det senaste 1,5 året lär knappast gå ner. speciellt inte eftersom han sa att det var kroniskt. konstigt tycker jag att han inte kunde hjälpa mig mer. men om jag kommer tebax om två veckor och det inte är bättre så skulle vi iaf diskutera operation, vilket känns väldigt skönt! det var det jag ville.

1 kommentarer:

Faster sa...

Skönt Emma att du kom iväg till doktorn. Konstigt att du inte fick prata operation på en gång när du haft det så där i 1,5 år???

Inte så konstigt att du har problem med halsen det ligger ju i släkten men kanske har varit lite annorlunda än du har. Mamma och Kenneth med sina halsbölder och halsflussar..... Har iaf med körtlarna att göra.

Hoppas det blir operation så att du slipper ha ont i halsen och kanske du ska rätta till näsväggen samtidigt??!!??

Subscribe