Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:17

En stor dag

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Vilken fantastisk kväll vi hade igår. Ett stort ögonblick när Erik lyckas skjuta den första tjädern för Simson. Alltså man blir ju stolt som en tupp över både man och hund. Hunden lyckades leta upp en tjäderkull och Erik lyckades sedan smyga sig fram och lokalisera var de satt nånstans. Varje gång man går ut i skogen med hunden så hoppas man ju på att stöta på tjädrar men att lyckas skjuta en trodde jag faktiskt inte vi skulle lyckas med första hösten. Nu blev det inte bara första hösten utan även första jaktveckan någonsin med vår lilla plutt. Igår var det blött och regnigt så jag funderade först på att inte följa med så gissa om jag var glad att jag trotsade regnet och följde med, hade inte velat missa den där stora stunden. Första fågeln skjuten. Jag tror jag är fångad av jakten nu och ska på allvar börja läsa jägarexamensboken.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Grattis till Simson och husse, förstås. Förstod väl att det skulle bli en jägarexamen till i den där familjen :) Roligt att intresset för jakt går vidare i en generation till :)

Subscribe