Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:48

Det där med hund

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Varning! Du som inte är intresserad när folk pratar om sina djur eller barn sluta läs!

Jag har ju aldrig förr haft en hund och aldrig uppfostrat en hund. Den första tiden var jag ganska förskräckt hur jobbigt det var. Det var en kväll första veckan som både Simson, jag och Erik var så frustrerade. Hunden ylade och skällde och ville inte sova och jag och Erik låg i sängen hand i hand och frågade oss vad vi hade gett oss in på. Det var ingen dans på rosor den första tiden, som jag brukar säga så var det tur att han var söt. Men nu förstår jag verkligen vad folk som har hund har för känslor, det är ju helt underbart och man gillar verkligen den där krabaten! Jag älskar att komma hem till någon som alltid viftar på svansen och är glad att se mig. Han är så otroligt snäll vår lilla Simson. Vi kämpar dagligen med att dressera honom till en sådan hund som vi vill ha. Varje dag måste han påminnas om gränserna på gräsmattan, att man inte ska bitas, gå fot i koppel, inte skälla i onödan, sitt, ligg och allt sånt där ni vet. Men han är så duktig och vi är så duktig. Vi sa i början att vi så gärna vill ha en hund som man kan prata med och inte behöver skrika och vi är verkligen på god väg. Han förstår typ allt vi säger men ibland struntar han bara i det :) Ser fram emot att få se hur han blir som tonåring och vuxen för dit har vi ju inte kommit än....

1 kommentarer:

Faster Marie sa...

Längtar mer och mer efter hund jag med. Mycket jobb till en början men en kär medlevare senare som alltid är glad när man kommer hem, när man ger den mat eller bara pysslar om den.

Mysigt med hund

Subscribe