Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

16:19

Tur att man är arbetslös

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Idag har jag haft fullt upp. Först ringde jag hälsocentralen för att boka en tid för en titt på ett födelsemärke som jag ville ta bort. Jag ringde och 2 minuter senare ringde de upp och undrade om jag kunde komma om 40 minuter och då kanske de skulle ta bort märket på en gång. Ååh hjälp vilka snabba ryck, nu hann jag ju inte förbereda mig mentalt, trodde jag skulle få en tid om några dagar eftersom det inte var akut. Men jag åkte dit och efter 1 timme på hälsocentralen så var märket borta. Läkaren bedömde det helt ofarligt så det behövde inte skickas på analys. Jag ville ta bort det för att det var stort och stod ut precis vid bh-kanten så det har skavt i flera år och skönt att jag äntligen kom iväg och tog bort det! Jag fick bedövning och fick sy 3 stygn, lite läskigt men skönt att få det överstökat. Känner nu att bedövningen har gått bort för nu gör det faktiskt lite ont, men det blir väl bättre snart.


När jag var klar där så veckohandlade jag. Sedan hem och titta på alpin vm och efter det hämtade jag posten och såg att det sista arbetsgivarintyget hade kommit så de senaste 3 timmarna har jag fyllt i papper och fixat så att alla papper till A-kassan blev riktiga för nu ska de minsann inte ha nåt att anmärka på. Så det är tur att man är arbetslös när man ska in med papper till A-kassan för annars hade man aldrig hunnit med det, tror jag skickade typ 20 papper till de idag. Hoppas hoppas jag kan få pengar nästa vecka.

Nu ska jag laga mat tills Erik kommer hem och sedan ska jag till en kompis ikväll. Vilken dag!

0 kommentarer:

Subscribe