Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:23

Det går bra nu

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

När jag blev arbetslös bestämde jag mig för att jag skulle få ett jobb i januari för annars var jag tvungen att gå ut på praktik enligt arbetsförmedlingen. Jag vill inte ha praktik, jag vill ha jobb! Nu kan jag meddela att den 30 januari fick jag reda på att jag kommer få ett vikariat på Kappahl i cirka 1,5 år. Det är helt underbart att jag vet att jag iaf kommer ha en liten inkomst ett tag framöver.

Men det är inte slut på trevliga nyheter. Igår när jag åkte från jobbet så hade jag fått ett mobilsvar från en man på ett företag där jag har sökt jobb. Jag hade helt kopplat bort den där jobbansökan eftersom jag visste att det var så många sökande. Men imorrn ska jag iaf iväg på intervju och jag skulle verkligen vilja ha det jobbet eftersom det är en "riktig" tjänst och inte ett vikariat och dessutom heltid vilket inte vikariatet är.

Så vi får se vart det här slutar, det jag vet är att jag efter februari kan skriva ut mig från arbetsförmedlingen.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Plötsligt så händer det....

Det verkar lösa sig för dig på nåt vis. Håller alla tummarna som jag har.

Grattis!

Subscribe