Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

17:58

Tapetresultatet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Vad glad jag blev när era åsikter började trilla in, kul med kommentarer! Resultatet blev att tapet 1 fick 5 röster, tapet 3 fick 2 röster och tapet 4 fick 1 röst av lina som röstade direkt till mig :) Jag blev lite förvånad att tapet 1 var den klara favoriten men den är ju fin det håller jag med om. Det var även flera som tyckte att jag skulle våga att tapetsera den i hela rummet, det är ju faktiskt vad jag egentligen vill eftersom jag gillar det bättre än fondväggar. Men som sagt, ska jag våga :) Jag var upp till rummet idag och stod och försökte föreställa mig hur rummet skulle se ut med blommor på alla väggar. Jag tror faktiskt att jag överväger blommig tapet på alla väggar.

Då kommer det lilla problemet: pengar. Varje rulle kostar 599 kr och med lite snabb uppskattning så tror jag att det behövas 9 stycken = cirka 5300 kr. Så det blir till att spara pengar, men jag har ju ett tag på mig för det blir kanske till att börja med det där i september. Först ska utsidan av huset få sig en uppfräschning. I maj kommer vi förhoppningsvis börja byta fönster, lägga till mer isolering och spika ny panel. Med ny panel så kommer även ny husfärg vilket vi bestämt att det kommer bli beiget hus med lite mörkare beiget på knutar och runt fönster.

0 kommentarer:

Subscribe