Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:36

Skiftarbete

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Erik jobbar skift. Det är grymt bra för det är bra pengar men mina dagar blir mycket längre de veckor han jobbar kväll. Tack och lov så har jag mina gosiga älsklingar till sällskap, ibland är de dryg och puffar med sina små huvuden mot mitt huvud eller går på min dator men just nu är de bara söt och ligger här bredvid och kurrar (de kurrar oftast bara man är i närheten, jag behöver inte röra de). Vi myser!

Men åter till skiftarbetet, det som skulle vara perfekt är om även jag skulle hitta ett skiftjobb och jobba samma skift som Erik för det är så tråkigt att sitta själv på kvällarna. Jag försöker roa mig så gott det går. Igår var jag lite barnvakt och sedan bakade jag tekakor. Ikväll har jag målat ännu ett varv på soffan som ska bli sänggavel till oss. Jag har faktiskt försökt knäppa en före bild på soffan men det kom jag ju på när vi redan hade börjat göra om soffan så ni får inte se den från sitt ursprungliga utseende men jag tror att ni kommer se stor skillnad ändå. Det kommer bli grymt snyggt!

0 kommentarer:

Subscribe