Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:36

Älgjakt

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Förra helgen var jag med Erik på älgjakt. Vi hann inte sitta så många timmar när vi hör en hund skälla på en älg, vi hör hur hunden kommer närmare och närmare. Till en början var det svårt att höra vart älgen och hunden skulle komma fram någonstans men när vi hade lokaliserat ljudet så väntade vi och det började braka i skogen. Då ser jag en älg komma springande rakt emot oss, min tanke var att nu springer den över vårt pass som jag satt i. Men när den är ganska nära så viker den av och springer i en riktning så det vore perfekt för Erik att skjuta den. Men så ligger hunden precis vid älgen och Erik hade varit tvungen att skjuta över hunden för att skjuta älgen. Så tyvärr så kunde han inte skjuta eftersom han då kunde ha förstört hunden som hade kunnat bli skotträdd eftersom det låter grymt högt.

Senare så stegade jag upp hur nära älgen hade varit så var det enligt mig 9 meter. Det är nära! Det var så grymt kul och spännande, jag ville bara ha mer! Till helgen är det dax igen, hoppas hoppas verkligen Erik får skjuta en älg nu.

0 kommentarer:

Subscribe