Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:53

Hej jag är ett klantarsel!

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Igår hände något otrevligt. Erik och jag lagade mat, kokade soppa och jag hällde upp soppan i stora muggar. sen när jag ställde de på bordet så råkade jag tippa ur en mugg och reflexen blev att handen åkte upp för att ta emot. Det var soppa överallt, tapet, bord, stol, matta, byxor men framför allt min hand. Jag hann bli så rädd för det gjorde så ont och i somras så brände pappa sina fötter väldigt illa av kokande vatten så det var vad jag först tänkte. Jag sprang direkt och försökte kyla handen men det gjorde ont och tårarna rann för jag blev så rädd att det skulle ha gått illa för kokande soppa kan aldrig vara bra för huden. Efter ett tag förstod jag att det hade gått bra med handen, det gjorde ont men det skulle inte bli några blåsor. Men det var då jag tittade mig omkring och insåg att det var orange (!) minestronesoppa överallt.
Vi förstod att mattan inte kunde ligga kvar och det kändes jobbigt att behöva tvätta den. så jag fick göra ett försök att hitta en ny/gammal på erikshjälpen. jag tror erik tyckte lite synd om mig för han erbjöd mig att ta hans pengar och köpa en ny matta. och såklart så levererade erikshjälpen även denna gång, jag kom hem med en riktigt snygg och fräsch matta för 225 kr. så det var denna långa historia bara för att förklara bilden här ovan.

1 kommentarer:

Är det nån annan än faster som sa...

Huvudsaken du klarade dig bra... materiella saker går att ersätta.

Roligt med Molly och badet i förra inlägget... minns några småungar i samma ålder ungefär som jämt skulle bada skumbad hos mig... mysigt va det då och nu får du uppleva samma som jag upplevde med er...

Subscribe