Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:11

Julgran

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag och erik hade bestämt att inte ha någon julgran i år. Men efter att jag funderat lite på det så kom jag på att jag ville ha en liten gran, alltså en väldigt liten typ inte ens en meter hög. Så jag åkte till erikshjälpen igår och handlade julgransmatta, lite kulor och en fot som egentligen är en glasburk. tänkte att det skulle vara fint med den där glasburken och det skulle väl gå att ha den som fot när vi inte skulle ha så stor gran.
åsså kommer erik hem med en gran och jag konstaterar att den är ganska stor. eriks kommentar är: men den såg liten ut i skogen.
jaja inte gör det nåt att det blev en lite större, blev bara lite krångligare att få den att stå. men med plastpåsar i foten och en sytråd runt stammen och fönsterbrädan så står den nu där så ståtligt :) eftersom jag tänkte att vi inte skulle ha en stor gran så hade jag bara köpte lite pynt och ingen ljusslinga, men jag tycker det går bra. den är fin! jag är supernöjd och nu får julen ta och komma!

2 kommentarer:

garwl sa...

Gosh vad juligt och mysigt! Själv har jag skickat in hemtentan så nu ska jag nog äta lite och sedan knalla ned i källaren och hämta julpyntet :D

faster sa...

Sött... lite avis är jag eftersom jag inte ens hunnit med att göra advent här hemma och nu ska jag snart bort till London...men sen så ska väl även jag få till lite stämning här hemma....

Hoppas jag

Subscribe