Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

17:04

tankar från hälsocentralen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

när jag var på hälsocentralen förra veckan så satt det en man i väntrummet och efter ett tag kom det en kvinna med två små barn, mannen å kvinnan verkade känna varandra. kvinnan hade fullt upp med sina barn men i förbifarten så frågade hon: hur är det? allt bra eller? men hon var ju redan på väg förbi och förväntade sig bara det vanliga svaret, bra.


men jag tycker att det var otrevligt. de flesta som sitter i väntrummet på hälsocentralen har väl nåt fel och kanske inte mår så bra. jag gillar inte att man bara ska ställa den frågan som en artighetsfrågan. jag frågar iaf aldrig det utan att jag verkligen undrar hur det är och kan då vänta mig ett annat svar än bra. jag tycker att det är mer uppriktigt och ärligt på det sättet.

jag vet att de i USA alltid ställer den frågan, även kassapersonal på affärer eftersom det bara är artigt och man väntar sig inget svar. men det är inget som går hem hos mig..

0 kommentarer:

Subscribe