Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:32

nya tankar

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag kom jag att tänka på att det alldeles snart är dax för besiktning för min kära bil. en ny erfarenhet för mig. så jag undrar hur vett och etikett ser ut på bilbesiktningen? min fråga är: Är det lika illa att inte tvätta bilen när man ska till besiktningen som att inte borsta tänderna innan man ska till tandläkaren?

anna fick idag besök av sotaren och hade inte tagit ut askan ur kaminen, är det en annan sån sak som går att jämföra med de två ovan nämnda?

man vill ju inte verka dum och oansvarig så jag ber om råd hur jag ska förbereda mig inför besiktningen :)

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Jag vet inte om jag gör rätt och jag vet inte om jag kommit på det här själv eller fått lära mig det men:

Jag borstar tänderna jättenog och flera gånger med borstar och andra atteraljer när jag ska till tandis.

Jag tvättar bilen om det är längesen (typ en månad sen) när jag ska till besiktningen. Jag vill inte att den ska va alltför skitig och den ska helst va fläckfri invändigt.

Jag rakar alltid ur askan - det tillhör hyfs tycker jag men vet andra som inte gör det.

Så det är väl bara att gå efter hur man känner själv i frågan.

Tror jag i alla fall.

Tessans matte sa...

Glömde en sak.

Det viktigaste med besiktningen är väl att man har kollat det man kan kolla som lampor, bälten, v-triangel å andra lätta saker så man inte får anmärkning på sånt.

Annars får man väl höra när man kommer dit å det är bara att säga att det är första gången så jag visste inte å sånt - det är lugnt!

Säger jag som alltid blir nervös och går ut och röker - hur ska det gå nu när jag inte röker, vad ska nu lugna mina nerver?

Subscribe