Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:36

jag som konstnär

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag har alltid sagt att jag inte är kreativ eller konstnärlig. jag har alltid jämfört med min syster som älskar att pyssla, sy och rita och det gör hon väldigt bra. så jag har tyckt att jag är inte mycket till konstnär. men idag sa det klick i mitt huvud. jag tror faktiskt att jag är en konstnär. man hör ofta att konstnärer söker inspiration till sina alster som de ska göra. jag söker oxå inspiration. konstnärer vill ofta att deras alster ska beröra på något sätt, glädje, upprörda känslor, sorg eller ilska. jag vill oxå beröra. jag vill beröra genom att tala. jag vill alltid att mina predikningar ska vara som poesi som honungsvatten för öronen. mitt mål när jag går upp på scenen för att tala är alltid att det ska tala till folk, att det ska göra någon arg, glad, upprörd, upplyft eller åtminstone tänka efter lite.. jag har i flera veckor sökt inspiration till predikan som jag ska hålla på söndag. idag när jag diskad och lyssnade på en låt jag har hört 100 gånger förr så hörde jag plötsligt vad texten handlade om. den inspirerade mig till söndagens predikan och nu är jag redo att sätta mig ner för att skriva predikan till mina vänner i kyrkan. jag är en konstnär, det gäller bara att se utanför boxen vad konst är.

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Talang. Du är sannerligen konstnärlig fast har ett annat uttrycksmedel än t ex Anna.

Du gillar att tala (predika) och du älskar att uppträda.... scenskola kanske om du hoppar av lärarutbildningen. Eller varför inte lite byaspex - det skulle du vara grym på, du, med din mimik.

Teater av nåt slag skulle du ha som bisyssla om inte annat - det om nåt är väl konstnärligt.

maria sa...

Jag vill veta vilken låt det var!

Subscribe