Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:15

två spännande dagar

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

igår- dagen började som planerat. vi var iväg på gudstjänst som var helt underbart bra som vanligt. sedan hade vi bestämt oss för att gå och äta lunch på jensens böfhus (en restaurang jag kan rekommendera om ni inte varit där). det tog inte många minuter efter att maten kommit in innan det konstiga hände. sara slant med kniven och gjorde ett rejält jack i sitt pekfinger. sofie är bra på sjukvård och tog med sig sara in på toaletten för att titta till fingret. kvar ute i restaurangen satt johan och jag med saras pojkvän. vi pratade lite om det som hänt när saras pojkvän plötsligt svimmar. ojoj jag och johan är inte lika bra på sjukvård som sofie är. men vi gjorde allt för att hålla ställningarna och få igång simon igen. sara och sofie kommer ut från toaletten och sofie har konstaterat att det behövs sys. jag och johan stannar kvar och slänge i oss maten och åker sedan upp till akuten. sen tillbringade vi vår eftermiddag i ett litet akutrum, ett finger har inte så hög prioritet. men vi hade trevligt och kunde skratta när alla hade lugnat ner sig lite. sara fick sy 6 stygn och leden verkade inte vara skadad så hon ska vara hel och frisk om 10 dagar.

idag- lämnade sofie vid 09.30 imorse och kom hem strax för 8 ikväll, 10 timmar tog det att ta sig hem den här gången. alltid spännande att åka tåg, man vet aldrig vad som ska hända. mitt tåg till örebro var försenat vilket gjorde att jag missade mitt anslutande tåg till gävle. så jag fick vänta på nästa tåg som skulle gå 40 minuter senare, men även det var försenat så jag miste ännu er tid. när tågen äntligen rullade fick jag veta att det skulle ta en längre väg än det tåget jag egentligen skulle åkt med, det skulle ta fyra timmar istället för två och en halv. jag frågade konduktören om anslutande tåg i gävle, det skulle gå ett tåg kl 18 från gävle till bollnäs. jag antog att det var ett x-tåg där man kan kliva på och köpa biljett ombord eftersom det oftast är såna tåg som går till bollnäs. men när jag i godan ro går inne på tågstationen i gävle så upptäcker jag att det är ett annat tåg där man bör köpa biljett innan man går ombord. så med 10 minuter till avgång stressar jag och får lite panik, men jag lyckas hinna boka en biljett och kan kliva på. så nu är jag hemma, cirka 3 timmar efter min egen beräkning. jaja så kan det gå.

1 kommentarer:

Anna sa...

ditt liv är bra spännande det ;)

Subscribe