Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

01:16

diskussion vargjakt

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

läste en omröstning på aftonbladet om man tycker det är rätt att skjuta vargar, 69.5 % svara nej.

ikväll har vi diskuterat vargjakten litegrann. jag är absolut för jakt och absolut för jakt på vargar. i edsbyn har det setts vargar nära bebyggelse. nära min systers hus och nära den väg som vi promenerar med barnvagn. vargar är inga gulliga hundar. jag känner mig otrygg om jag är ute och går. de som jagar kan knappt släppa sina hundar eftersom de riskerar att bli anfallna av vargar. erik berättade ikväll att han hört folk som sagt att man kan ju jaga med hunden i koppel. men hallå! tänk först å prata sen. kom upp hit å följ med på en jakt med hund i koppel. spring med en hund som har fått hardrev..

vi diskuterade att det måste vara de som bor neråt och de som bor i städerna som inte vill att vi ska skjuta vargen eftersom de är exotiska eller nåt sånt. de snackar om nåt som de inte vet nåt om. erik sa lite skämtsamt att vi kanske ska vara med och bestämma att krogarna ska stänga kl 21.00 i stockholm. han var nog mer upprörd än mig och anna över detta. jag tyckte att de som vill se vargar kan gå på järvzoo där finns de inhägnade. men erik tyckte att vi skulle ge de en flybiljett till ryssland, citat; där kan de valsa runt.

i gävleborgslän tror jag att det var så att vi får skjuta 3 vargar! 3 vargar?! vad är det för sjukt, vet de hur stort gävleborgslän är?! nä det här upprör faktiskt mig.

1 kommentarer:

Ithala sa...

Hej. Den 17 Januari kl 14:00 ska en manifestation hållas på mynttorget i gamla stan i Stockholm! Det är ytterst viktigt att vi är många den dagen. Jag ber om hjälp här. Även om DU inte kan komma kanske du känner någon som kan? Ni som är med i FaceBook kan använda er av linken nedan. Klicka på länken eller kopiera den och sätt in den i ditt adressfönster och bjud in mer folk, uppmana dom att i sin tur bjuda in fler. Så att stafettpinnen förs vidare hela tiden. Har ni frågor så maila till vargmanifest@gmail.com. Tack för er hjälp! http://www.facebook.com/event.php?eid=263619581162&ref=mf#/event.php?eid=243959427594&index=1

Subscribe