Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:00

25/1

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag är en tidoptimist och en det-löser-sig-alltid-människa. just nu har jag hur mycke som helst att läsa i skolan men jag tänker att det löser sig. har ju både idag och imorrn på mig. gott om tid. jag läser just nu om vetenskapsteori och ska förklara olika begrepp såsom dogmatism, relativism, hermeneutik, paradigm och andra vanliga ord man använder varje dag. ska även skriva ett utlägg om varför lärare ska ha ett vetenskapligt förhållningssätt. jag hoppas högskolelärare oxå går på det här med ordbajseri för annars vet jag inte hur det ska gå vägen.

vad har jag gett mig in i?!

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Åh jag tror jag glömt fråga dig om vilken sorts lärare du ska bli - det var väl lärare?

Gymnasie har jag fått för mig men vilken inriktning - matte och engelska eller vad?

Kanske du har nämnt men jag är gammal och lite senil

maria sa...

Jag får dåliga minnen av de där orden.. Jag skrev omtenta två gånger på vår Vetenskapsteorikurs. Blä!

Subscribe