Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:55

hej mitt vinterland!

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

snön är här! jag är lite kluven för det, men bestämmer mig för att se det fina med det. det blir mysigt och liter ljusare, tjohooo!

jag har nu ikväll insett nåt väldigt bra, det är svårt att bromsa när vägen är täckt av snö. tur att jag kom på det innan jag åkte ner i diket. tidigare har det varit lite halt på vägen p.g.a kyla men nu när det kommer snö oxå så insåg jag att man bara kanade med bilen. det var ingen fara alls men det var en god upptäckt. jag får helt enkelt planera min körning lite bättre och inte vara så hastig. två saker som jag är grymt bra på, planering och ta det lugnt. haha ironi... jaja jag vägrar låta pappa få rätt om att jag kommer köra i diket så imorrn är det skärpning som gäller.

imorrn kommer dessutom bilder på mina fina inköp från sthlm, är så otroligt nöjd med shoppingen!

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Tur att du skriver - trodde du fastnat i Sthlm.

Jo, det är lite annorlunda att köra när det är snö.

Men det finns en fördel - blir det grymt mycket snö typ en halv meter så landar man mjukt i diket.

Jag har provat - i och för sig så hade jag låg fart typ 20 eller 30 km/timme men det räckte för man kom ner en bit i diket. Men det var som sagt mjukt.

Jag hade ju tur att det inte var nån sten i diket utan bara mjuk snö.

Subscribe