Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

23:05

ännu ett inlägg om alkohol

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

var på tjejmiddag igår och när vi skulle äta så drack tjejerna vin till maten. det är inga problem för mig alls! men det verkar vara problem att jag inte vill dricka. kommentaren som fick mig att tänka löd såhär: "men vad fan Jesus drack ju vin" så jag började fundera, som jag alltid gör.

det handlar ju inte om det! jesus levde i en annan tid och jag är inte helt säker på att han skulle druckit vin om han levde i sverige idag. sen så är det bara enkelt för mig att kunna säga att jag inte dricker alkohol, om jag skulle dricka lite så är det så svårt att förklara hur lite och vart gränsen går. jag tycker bara att det är enkelt att kunna säga nej jag dricker inte. jag vill att folk ska kunna lita på att jag alltid är nykter, om nån behöver hjälp på nåt vis så vill jag finnas till hands. jag vill inte att folk ska behöva fundera på om de kan ringa mig och be om hjälp för att de inte vet om jag kan köra bil eller inte. dessutom så är jag en kontrollmänniska och skulle aldrig vilja tappa kontrollen över mig själv. det gör man kanske inte av att dricka vin till maten, men annars om man festar. jag vill alltid kunna berätta om min tro och det tror jag att jag gör bäst när jag är nykter.

så jag hoppas att folk förstår mina tankar. och att folk lättare ska kunna förstå varför jag avstår. det är absolut inte för att man kan tro att det är nån lag enligt bibeln utan det är för att jag tror att jag mår bäst av det!

1 kommentarer:

Anna sa...

Bra att du står på dig! Jag tycker inte att man ska behöva försvara varför man inte dricker utan hellre då isåfall VARFÖR man dricker? Det är känt att det är skadligt för kroppen och att sinnet blir skevt när man dricker, så knepigt att man gör det ändå (pratar om mig själv). Det är ju ett val man gör vare sig man gör det eller inte men tycker det är så dumt att den som egentligen gör det bästa beslutet ska behöva försvara sig för det!

Subscribe