Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:38

skogsmaskinisten

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |


det är jag det! vilken dag jag har haft. varit i skogen i fem timmar å njutit av vårt vackra sverige. skogen är härlig och jag tror att det var bra för mig att få komma ut i friheten. det var coolt att få sitta i den stora skogsmaskinen, kände sig lite som en kung när man satt så högt upp. jag fick prova att köra oxå, vågade inte riktigt först men sen kände jag att jag inte kunde missa chansen. kunde ju inte missa att få säga att jag har kört skogsmaskin. vi räknade ut att det inte dröjer alltför länge innan erik har fällt 1 miljon träd och jag har en bit kvar till det. men jag har börjat, har fällt mina två första träd! det var coolt!

2 kommentarer:

Faster sa...

Oj va kul, det där är ett yrke som jag har funderat på.

Var det min tremänning som du var ute i skogen med? Fick för mig att jag hört att han jobbar med sånt. AnnBritts pojken från Edsbyn? Kanske Ahl i efternamn?

Hälsa till honom från mig i så fall om du träffar honom fler gånger - jag träffade honom hos Henning några gånger.

Evelina sa...

Tufft Emma!

Subscribe