Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:27

körlektion

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

var toknervös inför körlektionen idag, men tycker nog att jag klarade mig fint. både anna och jag fick beröm av körläraren att vi hade tränat bra hemma. det kändes ju bra att hon såg en förbättring. hon lät mer positiv den här gången!

men jag tycker det är läskigt att vara ute i trafiken, på en sekund kan olyckan vara framme. och det var den idag. inte för mig men vi fick bevittna en olycka. fattar inte att jag alltid lyckas vara med om oväntade saker. fick se en moped köra in i sidan på en liten lastbil. killen på moped såg sig inte för och körde rakt in i lastbilen, han föll ner på marken. jag tänkte på det nu efteråt att om han hade flygit över på andra sidan så hade jag kört över honom för vi mötte de nästan precis när det hände. vi fick helt enkelt ta en paus i vår körlektion för att se hur det gick. jag och anna satt kvar i bilen medan min körlärare gick för att kolla läget. anna och jag kollade läget med varann och ögonen tårades, man blir lite stum när det händer såna saker...

här hittade jag en artikel om det från ljusnans hemsida:
http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.1042385

0 kommentarer:

Subscribe