Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:25

upphittat 30/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

hittade ett busskort laddat med 120 kr på marken idag. tog upp det, tittade mig omkring om jag kunde se någon som kanske hade tappat det precis då. men jag såg ingen, tänkte tanken att lägga tillbaka det för det var ju inte mitt. men vad är sannolikheten att den här personen skulle komma förbi och hitta sitt kort igen? så jag tog det och funderar på att använda det. känns lite dumt, men det är väl onödigt att det skulle ligga där på marken. eller hur skulle jag ha gjort? jag vill ju inte stjäla det där av nåt. tänkte att det kanske var nån fattig student som hade tappat det, nån som kanske behöver det bättre än mig, så tar jag det och använder. hmm vilket dilemma.

1 kommentarer:

maria sa...

Men som sagt, hur stor är chansen att den som äger det kommer och hittar det? Den kanske kommer dit och letar, men då aknske någon annan har hittat det och använt det redan, nån annan som inte är lika ärlig som du..

Subscribe