Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:20

fortsättningen på gårdagen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

måste prata lite mer om pannkakskyrkan. vi står utanför krogen å bjuder på pannkakor, finns till för människor och bryr oss om de. jag var lite seg i starten igår å snackade mest med de kristna som stod där men efter ett tag tog jag modet till mig å sökte kontakt med några andra. det blev jättebra och kul! man snackar å nästan alltid kommer man in på tro och Gud. folk är nyfikna och pratar gärna om det. och jag pratar såklart oxå gärna om det. vi sa mycke oseriöst men hann oxå flika in med lite seriöst ibland. jag hoppas att jag kunde öppna deras ögon lite inför tro och bryta ner lite fördomar om kristet folk. för det känns viktigt för mig att bryta ner lite fördomar, folk tror så mycket om hur vi kristna är och snackar mycke skit om oss. så jag är glad om jag kunde påverka de här killarna till att få en bra syn på oss kristna.

så över till denna dag. inledde dagen med gudstjänst för denna dagen handlar ju om han som offrade livet för oss. sen har jag varit ute å gått med goa vänner som är hemma på lov, moa och therese. riktigt härligt att bara gå å prata om livet å allt som händer här i alfta. nu blir det vila å lugnt här hemma i några timmar å sen iväg å träffa lite folk ikväll. hem till familjen stillberg å träffa lite hemvändarfolk.

en nice dag helt enkelt!

2 kommentarer:

Aras sa...

Åh.pannkakskyrka är så grymt bra! Det är otroligt viktigt som du sa, att bryta ner fördomar som människor har om kristna, att bara bjuda på ngt varmt och visa omtanke! Bra jobbat! :D

Glad Påsk till en väldigt bra o sjukt snygg Emma!

evelinfre sa...

Vilken bra grej! och pannkakor är ju mycket roligare än kaffe o kaka. De va kul när vi hade jesus-bordet här. Det har pratats lite löst om om vi ska börja ha nått liknande igen.

Subscribe