Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:00

19/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

dagen igår var lika bra som jag hade förväntat mig. ledardagen med Pelle Hörnmark var grym, otroligt bra undervisning. endel utmanande grejer och endel peppande. pratade om hur vi kan väcka upp våra församlingar, hur kan vi som ledare få med alla på tåget!?

sen var det hem en snabbis och sedan vidare till edsbyn för praise explosion, månadens höjdpunkt. där sitter jag helt lugnt och lyssnar på mannen som talar från scenen när han plötsligt säger: Emma kan du komma upp hit. sånt är alltid så spännande, man undrar alltid vad det är man ska få improvisera fram. han frågade hur läget var i alfta och vad praise explosion betyder för mig. så jag klämde fram lite svar, blev själv lite förvånad över det jag sa och att jag blev så berörd. men det var så jag kände iaf så lika bra att säga det. Gud var verkligen där igår och jag fick med mig massa glädje därifrån och jag tror att det var många fler än mig oxå.

nu måste jag kliva upp snarast för om 50 min börjar mötet i kyrkan som jag ska predika på! Gode Gud ge mig styrka att klara det sista i den här hektiska helgen!

0 kommentarer:

Subscribe