Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:07

nya tider väntar

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag tar tag i saker. känner mig stolt. den senaste tiden har jag tagit tag i två saker.

ringde hälsocentralen idag och bokade en tid hos en doktor nästa vecka. senaste 1,5 åren så har jag haft problem med halsen. en körtel är ständigt svälld, det värker ofta till i halsen, mycke slem hela tiden och massa bekymmer helt enkelt. så jag hoppas att det hittas nåt fel när jag nu äntligen har fått tummen ur och bokat en tid.

nästa sak jag tagit tag i är att jag ska försöka mig på att läsa engelska på komvux. jag börjar ikväll vilket egentligen är försent. jag fick verkligen tjata mig till det. för hon jag pratade med sa att de bestämt sig för att inte ta in fler men jag fick iaf en chans efter lite övertalningsförmåga från min sida. så halleluja ännu en sak jag ska pressa in i mitt schema!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Emma - jag skulle oxå behöva en engelska kurs. Vågar inte prata fast att jag kan en massa ord. Jag kan läsa och förstå vad dom säger men att prata själv - inte min starka sida....

Anonym sa...

Två ord: International Baccalaureate.

(måste erkänna att jag var tvungen att googla på stavningen :S )

Subscribe