Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:54

jakten på Ben & Jerrys

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

min kompis therese kan få mig till vad som helst, kan inte stå emot hennes idéer. idag kom hon på att hon var tvungen att ha Ben & Jerry glass, inte för att hon är beroende utan för att hon aldrig smakat. vår jakt började i alfta, men icke här säljs inte den glassen. vi är lite efter tror jag.

så therese ber sin mamma att ringa runt och fråga vart de säljer den, svaret blir Ica kvantum i Bollnäs (2 mil bort). så vi drar hem till T å lånar hennes mammas bil. väl inne på kvantum finns 2 sorter att välja på. T blir besviken och vill ha större utbud, hon har visst storhetsvansinne. så hon drar med mig på statiol och ok/q8, negativt. vårt nästa mål blir coop, halleluja där finns fler sorter. vi köper en varsin, men T kommer på att hon ska ha en till sin mamma oxå. just den sorten som inte fanns på coop utan på Ica, så vi brumma iväg mot Ica ännu en gång...

jaja det är ju kul att göra små spontan utflykter med henne.

har lovat att hon ska få bo inneboende hos mig i höst, vad har jag gett mig in på?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.benjerry.se/shoppaloss/default.asp <---haha..
månader med dig emma persson, de kan ju inte bli annat än oförglömligt.. eller ren katastof ( O f ö r g l ö m l i g t )

Aras sa...

Men B&J är lätt värt att åka 2 mil eller hur? Mmm, vill ha, men finns inte här heller tyvärr, Åmål är tydligen inte stort nog det heller.... :)

Subscribe