Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:13

Safari

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Förra helgen var grymt lyckad. Vi brukar var ute och leta efter djur men sällan vara lyckosamma, hittills i sommar har det blivit några fåglar och en grävling. Men förra helgen lossnade det rejält! På lördagskväll när vi åkte hem från Orsa såg vi 5 älgar och en hare. På söndagen gick vi ut med Simson i skogen och då stötte vi upp en morkulla med ungar men det verkligt spännande hände 1 timme senare. Plötsligt säger Erik att han ser en björn, jag ser ingen men börjar leta efter en flyktväg tills jag kommer på att vi ju har en hund som vi måste få med oss. Så det var ju bara till att stanna kvar och försöka vissla in Simson. Vi uppskattar att björnen stod 70 meter ifrån oss och mittemellan stod Simson. Björnen reste sig på bakbenen så vi fick se riktigt hur stor den var, häftigt! Erik hann få upp kameran och skjuta av en bild, själv hade jag ingen tanke på det (det var bara överlevnad i mitt huvve, haha) På lite smått skakiga ben gick vi direkt till bilen sen.


2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Fy va uhögle... men spännande samtidigt. Men jag hade flytt sakta men säkert :)

maria sa...

Åhh jag skulle ha skitit i brallan tusen gånger om!!

Subscribe