Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:30

springa, gå, springa, gå

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag skrev tidigare att jag skulle försöka komma igång med träningen efter ett låångt vinteruppehåll. Det går faktiskt riktigt bra. Det är så sjukt jobbigt att börja springa när det var 4 månader sedan man gjorde det senast, så jag fick ett tips som jag tog till mig. Springa 1 km, gå 500 m, springa 1 km, gå 500 m o.s.v så långt man känner är lagom. Man blir ju så less när man knappt orkar springa nånting, men 1 km kan jag iaf plåga mig hur otränad jag än är och sen får man ju "vila". Så i fredags körde jag det där programmet, det blev sammanlagt 4 km löpning och 2 km gång. Jag var riktigt nöjd när jag var klar! Igår körde jag och Erik samma runda och då gick det 3 min fortare för att han var med och peppade och drog upp tempot, man orkar ju alltid mer än man tror!

Jag och syrran har bestämt oss för att springa vårruset i Gävle i maj så då måste jag ju träna, jag vill vara bra när jag springer ett lopp så det är kanon för motivationen nu!

0 kommentarer:

Subscribe