Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:26

Hörrni, vill ni höra vad jag tänker idag?

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Om ni inte vill höra tankar som finns här och nu så läs inte.

Jag älskar julen! Jag förstår inte varför alla stressar upp sig inför julen, då kan man ju inte njuta. Jag tycker att julen är till för mys, sån är jag MYYYZZZ :) Granen kläddes igår och medan vi gjorde det så funderade vi över vilken tokig tradition det är att ta in ett träd och kalla det för att man klär den när man hänger på saker som glimmar och glittrar. Konstig tradition eller ej, det luktar ljuvligt gott i huset nu!

Det snöar ute så jag skyller på det för att ännu en dag strunta i att motionera, stannar inne och städar istället.  Jag vill inte klaga på vädret för det är härligt ute nu men jag önskar lite svagt att det inte ska snöa mer, jag orkar inte skotta mer. Eller jag har inte skottat så jättemycket utan det är mest Erik men det är inte så kul för honom heller. Tanken är att nästa år så ska vi ha något motordrivet fordon som hjälper oss att ploga/skotta.

Ikväll kommer två av mina vänner hit och julfikar! Blir roligt att få tjöta lite!

Sen är det en sak till jag tänker på, hur ser framtiden ut för mig? Jag skulle bara vilja veta vad jag ska jobba med, vad jag önskar jobba med och få ett fast jobb som känns tryggt och bra. Jag älskar att ha ett jobb och stabilt få pengar varje månad som rullar in och gör att vi kan spara för att renovera huset precis som vi vill ha det! Jaja man kan inte staka ut precis hur allt ska bli men jag har hört om en bok med en så bra titel som jag tänker ta fast på. "Det blir alltid som man tänkt sig" skriven av Olof Röhlander.

0 kommentarer:

Subscribe