Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:48

Önskerubrik - Därför älskar jag second hand

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Med åren så har jag blivit mer och mer försälskad i second hand prylar men introduktionen till det fick jag redan från barnsben. Jag har i hela mitt liv följt med min mamma på auktion och började redan då att ropa in saker. Jag hade ju aldrig några pengar men helt plötsligt kunde jag ropa när det var nåt litet skrin jag verkligen ville ha och mamma fick snällt betala :)

Jag gillar att man kan komma på något man verkligen vill, förställa sig i huvudet hur det ska se ut och sedan börjar jakten. Man kan behöva leta en väldigt kort stund eller så kan man hålla på i ett år kanske men glädjen när man hittar det man vill ha är underbar. Sen älskar jag att få känna sig hyffsat unik men det man äger. Det finns inte många Ikeaprylar i vårt hem eftersom jag har svårt för hem som ser ut som att de är hämtade direkt ut Ikeakatalogen. Jag ser även mig själv som en ekonomisk person så jag älskar känslan när jag tycker att jag har gjort ett riktigt bra, billigt fynd.

Många handlar second han för att de är miljömedvetna och sätter sig emot dagens slit och släng samhälle, visst svävar den tanken förbi mig ibland men det är inte min huvuddrivkraft i att leta second hand prylar.

Så alltså, jag älskar second hand för:
1. Jakten, letandet tiden fram till fyndet
2. Känslan av att vara hyffsat unik med det man äger
3. Billigt
4. Det är bra att återanvända prylar

0 kommentarer:

Subscribe