Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:41

Underbara helgen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag njuter av helgerna även fast jag är ledig hela veckorna. Igår gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle göra, jag köade utanför Erikshjälpen innan de hade öppnat. Det var ju så att de hade annonserat att de hade plockat fram julsaker och jag var ute efter julgranskulor och ville verkligen inte missa att få tag på det. Det var ju inte bara jag som köade utan vi stod uppskattningsvis 25-30 personer där utanför. När dörrarna slog upp så skyndade jag mig till julsakerna och var säker på att få använda armbågarna för att få det jag ville, men icke. Folk gick åt alla möjliga håll så inte vet jag varför de hade köat in. Jag fick iaf tag på massa kulor och gick hem alldeles lycklig.

Söndagen idag har spenderats med min käresta. Erik brukar ju jaga på lördagar och söndagar men idag var det så dåligt väder så han blev hemma. Riktigt mysigt! Vi åt långfrukost och löste HELA veckans korsord i Ljusnan. Vi har aldrig löst hela förr och det flöt på så himla bra så det var så roligt. Sen var vi ute och sprang med en jobbar kompis till Erik, jobbigt eftersom vi inte sprungit på länge men skönt efteråt. Sen åkte vi hem och lagade mat Á la lchf. Innehållet var som vanligt köttfärs efter eget smak och tycke men istället för lasagneplattor så var det morötter och fetaost. Det blev riktigt gott!

Har gått ner 2 kg på den här första veckan med lchf, jag mår bra i magen och kroppen och har aldrig varit så mätt som denna vecka. Bra start!

0 kommentarer:

Subscribe