Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

23:07

bakning

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Hej mitt namn är emma persson och jag suger på att baka men jag vill så hemskt gärna! jag bakar ganska ofta men jag måste säga att jag misslyckas säkert hälften av gångerna. det är inte så att jag gör krångliga saker utan min repertoar är typ muffins, kladdkaka, sockerkaka, falsk tosca, silviakaka och chokladbollar. typ allt är ju samma smet och ändå så misslyckas jag.

nu ikväll skulle jag ju baka sockerkaka. smeten gick bra sen skulle den in i ugnen. ugnen var inte riktigt varm än så jag skruvade på ratten med gradantalen för att se hur varm den hunnit bli, det var inte långt kvar till 175 grader så jag ställde in kakan. det var bara det att när jag skruvade tillbaka graderna så skruvade jag den till 250 istället. det såg inte jag! Men snälla emma titta då, var lite uppmärksam! (det är illa när man pratar om sig själv i tredje person, gör jag mest när jag är upprörd på mig själv) efter cirka en halvtimme går jag in och tittar på kakan och tycker att den ser oväntat klar ut. råkar väl snegla uppåt å inser mitt misstag. ut med kakan.

bränd och hård. men jag har minsann ätit några bitar ändå..

0 kommentarer:

Subscribe