Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:02

trafiken

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

det finns två saker i trafiken som retar mig.

det första är vägbulor. men de blir iaf lite bättre när det är vinter, när snön packar sig runt vägbulorna så nu är det bara å gasa över de. det enda positiv med vintertrafiken.

men det andra är såå otroligt upprörande. folk som kör UNDER hastighetsbegränsningen. idag fick jag puttra på i 70 på 90 vägen mellan bollnäs och alfta, hela vägen! det var flera bilar framför mig och den som åkte först bestämde alltså hastigheten 70 km/h. ett tag var vi nere på 60 och då skrek jag som en tok för då hade mitt tålamod tagit slut. okej om det hade snöat eller varit dåligt väglag men det tycker jag nog inte att det gick skylla på. vägen var fin så det så.

ja jag vet att det finns människor som svälter och att det är krig i världen men man måste ändå få bli upprörd på småsaker.

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Nämen, vill du köra fortare så är det bara att köra om. Man behöver inte ligga bakom den som kör 70 på 90-väg. Eller kan det vara så att du tyckte att väglaget inte såg så bra ut för en omkörning för i så fall var det nog den som körde 70 som hade rätt.

Sen en till sak - vägbulor är till för att få ner farten på trafiken de är inte till för att gasa över.

Har du bråttom i trafiken och allra helst i dessa jultider då gäller det att planera - börja resan tidigare än vanligt för det tar längre tid på vintern och inför storhelger.

Du ville retas va? Du lyckades för jag tycker det låter som om du är farlig i trafiken.

Hoppas du inte kör som du berättar här att du gör......

Daniel sa...

Håller med föregående talare, lugna ner dig Emma:)

Subscribe